Der er kun 1 chance for et godt førstehåndsindtryk
Når en potentiel kunde downloader en e-bog, tilmelder sig dit webinar eller tilmelder sig dit nyhedsbrev, så må der ikke gå lang tid, før du rækker ud. Send en serie af e-mails, der præsenterer jeres ydelser, værdier og måske et “her er, hvordan vi kan hjælpe dig”-eksempel.
Har I case studies, whitepapers eller webinarer, så brug også dem i velkomstserien – det er guld værd for beslutningstagere, der undersøger potentielle leverandører – og etablerer dig som en vidensformidler (det kommer vi lige tilbage til).
Fra koldt lead til varm kunde
Mange af de kunder, der downloader indhold eller tilmelder sig webinarer, er ikke klar til at købe – endnu. Men med et “nurture-flow” kan du varme dem op over tid. Her kan du fx sende dem:
Som virksomhed er viden og faglighed ofte de stærkeste værdier, som du kan bygge tillid gennem. Her kan et “indsigtsflow” hjælpe dig med at bevare synligheden hos kunderne. Det kan fx se sådan ud:
Send 1 e-mail per måned med “Nyt fra branchen”.
Del en artikel fra jeres blog med titlen: “5 ting at overveje, før du vælger [X produkt]”.
Send relevante whitepapers og analyser – også når I ikke har noget nyt at sælge.
Tænk ovenstående som en form for “Thought Leadership”-serie. Det kan være medvirkende til, at du kan blive opfattet som en autoritet i dit fag– og ikke “bare” en sælger. Det taler dybt ind i den vidensformidlerrolle, som vi tror bliver afgørende for rigtig mange virksomheder i 2025 og frem.
Det kan føles overvældende at komme i gang med marketing automation, men det er en investering, der betaler sig. Ved at automatisere dele af din markedsføring kan du gøre din hverdag lettere, samtidig med at du styrker din kontakt til potentielle kunder. Med de rigtige flows kan du skabe en stærk base for relationer der holder og i sidste ende mere salg. Læs mere om vores arbejde med marketing automation.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få inspiration til de nyeste digitale trends, praktiske tips til at optimere din online tilstedeværelse, og meget mere. Vi deler værdifuld indsigt, der hjælper dig med at holde dig foran konkurrencen i den digitale verden.
Vil du gerne høre mere om, hvad vi kan gøre for dig og din virksomhed, så tøv ikke med at række ud. Vi byder dig også altid velkommen på vores kontor med en masse gode idéer til, hvordan vi sammen kan løfte din virksomheds marketing.