• Del
  • linkedin

Sådan skaber du værdi gennem vidensdeling

Positionér din virksomhed som en vidensformidler, der fokuserer på at skabe værdi for dine kunder.

Har du for nyligt tænkt over, hvor stor en del af din kommunikation, der måske centrerer sig omkring dit produkt eller din service? I marketing er det ofte naturligt at fremhæve funktioner og produktegenskaber. Men sandheden er, at dine kunder sandsynligvis er mere interesseret i noget helt andet: Hvordan du skaber værdi for dem.

Sådan gør vi det hos MEDIAPOINT:

Vi tager udgangspunkt i de spørgsmål, vores kunder ofte stiller. Det kan være:

Vi laver webinarer, blogindlæg, og e-mails, der dykker ned i disse emner og giver konkrete løsninger. Vi sørger for at gøre det let at forstå – og let at handle på. Sådan anbefaler vi at du også gør det samme:

  1. Lav en blog eller en eller flere FAQ’ere
    Saml de spørgsmål, dine kunder ofte stiller, og besvar dem på din hjemmeside. Brug AI-værktøjer som ChatGPT til at lave udkast til klare og præcise svar, og link til relevante ressourcer eller artikler på din side.
  1. Timing er alt:
    For B2B-virksomheder er det vigtigt at vide, hvornår din målgruppe er mest modtagelig. Brug værktøjer som eksempelvis Hootsuite når du skal poste på de sociale medier til at analysere, hvornår dit indhold får mest engagement – og tilpas hvornår du poster herefter. De førende nyhedsbrevssystemer har lignende funktionalitet.
  1. Gør kundernes udfordringer til dit indhold:
    Del cases, hvor du løser konkrete udfordringer for dine kunder. Det viser det som din virksomhed er god til og gør det lettere for potentielle kunder at relatere til dine løsninger – også gennem “social proof” med kundeudtalelser om det du nævner faktisk har virket godt for dem.

En investering i fremtiden

At indtage rollen som vidensformidler giver dig ikke bare større synlighed – det bygger tillid og skaber en stærkere relation til dine kunder. Og det gælder både for dine nuværende og fremtidige kunder.

Gratis indsigt i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få inspiration til de nyeste digitale trends, praktiske tips til at optimere din online tilstedeværelse, og meget mere. Vi deler værdifuld indsigt, der hjælper dig med at holde dig foran konkurrencen i den digitale verden.

"*" indicates required fields

Seneste nyt fra vores LinkedIn Følg os her

Klar til at skille jer ud i jeres branche?

Vil du gerne høre mere om, hvad vi kan gøre for dig og din virksomhed, så tøv ikke med at række ud. Vi byder dig også altid velkommen på vores kontor med en masse gode idéer til, hvordan vi sammen kan løfte din virksomheds marketing.

"*" indicates required fields