Kontakt os

Stærkt brand uden marketingfunktion blev til et hurtigt voksende samarbejde

Jan Jørgensen Smykker er en veletableret guldsmed med stolte håndværkstraditioner, hvor smukke, personlige smykker er i centrum. De har en målgruppe, der rækker langt ud over lokalområdet. Men selv med et stærkt brand var der én udfordring: Der var ikke nogen intern og struktureret marketingfunktion.

Samarbejdet startede som en klassisk driftsaftale, men udviklede sig hurtigt til et fuldgyldigt samarbejde, hvor vi agerer som en udvidet marketingafdeling. Vi står for blandt andet:

  • Strategisk sparring
  • Annoncering på Google og Meta
  • Planlægning og produktion af organisk indhold
  • Mailflows og kampagner
  • Influencerstrategi og rådgivning
  • Workshop og træning af deres interne team

Det fede ved samarbejdet er, at de både er vores kompetente reklamebureau, og samtidigt har frigjort os for meget af det interne arbejde.

Vi har fået lige det, vi søgte. Nemlig en outsourcet marketingfunktion som kan alt det vi før var alt for mange om at forsøge at løse.

Jan Jørgensen, Chef designer og stifter af Jan Jørgensen Smykker

Tracking: Et gennemgående problem og en hurtig løsning, som to andre bureauer ikke kunne løse

En stor del af det indledende arbejde handlede om tracking, og her stod Jan Jørgensen Smykker med en konkret udfordring. De havde tidligere samarbejdet med to bureauer, som ikke kunne få tracking til at fungere. Vi overtog opgaven og fik den løst på kort tid:

  • Bygget og implementeret komplet tracking setup inkl. e-commerce-sporing.
  • Konfigureret custom variabler, integreret med Google Consent Mode og skabt effektiv styring af scripts
  • Sammenhæng mellem feeds og event, så data flyder glidningsfrit.

Derudover har vi foretaget tests og kvalitetssikring, så vi er sikker på et stabilt og pålideligt datagrundlag at arbejde videre med.

Denne opsætning har givet markant bedre afsæt for optimering af alle marketingindsatser og virksomhedens udvikling fremadrettet.

Black Weeks: To uger med gennemført kampagnesetup

En af de første store opgaver har været at planlægge ”Black Weeks”-kampagne som deres udvidede Black Friday-indsats, som er en vigtig salgsperiode. Her udviklede vi en samlet strategi, der dækkede hele perioden og følgede opgaver

  • Segmentering, e-mail flows og on-page lead gen initiativer
  • Google Ads
  • Meta-annoncer

Alt blev planlagt, timet og eksekveret med konkrete mål om øget trafik, leads og salg – samt evaluering efterfølgende.

Engagement via workshop

Næste skridt er at engagere guldsmedene og det interne team mere i markedsføringen. Selvom vi håndterer marketingfunktionen, er det vigtigt, at markedsføringen også forankres i virksomheden. Særligt guldsmedene, der har kundekontakten, spiller en vigtig rolle i at styrke brandets nærhed og autenticitet. Derfor afholdt vi en workshop med fokus på:

  • At styrke brandets identitet gennem de mennesker, der skaber smykkerne.
  • At øge autenticitet og tillid via ægte fortællinger fra guldsmedene.
  • At skabe diversitet i indhold og nå forskellige målgrupper.
  • At øge kendskab og engagement på sociale medier.

Fokus på influencerstrategi

På workshoppen blev der arbejdet med en influencerstrategi, som går ud på, at Jan Jørgensen Smykker forbedrer sin egen Instagram-profil, med en klar strategi herfor. Derudover opbygning af et brand til hver af guldsmedene, der får deres egen tilknyttede profiler.

Formålet er at vise diversitet i indhold gennem forskellige typer profiler:

  • Nogle med fokus på energi og TikTok-formatet.
  • Andre med et æstetisk og visuelt udtryk.
  • Nogle hvor håndværket er i centrum.
  • Og nogle der viser hverdagssituationer.

Tilsammen skal profilerne fungere som influencere for brandet og styrke kendskabet til Jan Jørgensen Smykker.

Et lille udvalg
af vores arbejde

Vi hjælper både B2B- og B2C-virksomheder med at skabe vækst gennem meningsfulde oplevelser, der engagerer, inspirerer og konverterer. Vi laver mange forskellige opgaver i samarbejde med vores kunder inden for store såvel som små verdener. Fælles for alle er, at kunden er i centrum.
Se flere cases her.

Klar til at skille jer ud i jeres branche?

Vil du gerne høre mere om, hvad vi kan gøre for dig og din virksomhed, så tøv ikke med at række ud. Vi byder dig også altid velkommen på vores kontor med en masse gode idéer til, hvordan vi sammen kan løfte din virksomheds marketing.

"*" indicates required fields