Sådan arbejder vi med Google Ads og SEO i vores Dynamic Marketing Framework®
Hos os er data kernen i alt, hvad vi gør. Vi tror på, at velunderbyggede beslutninger skaber de bedste resultater. Derfor har vi kombineret vores ekspertise inden for Google Ads og SEO i vores Dynamic Marketing Framework®, som giver dig et omfattende overblik og sikrer, at du får mest muligt ud af dine marketingindsatser. En af de værktøjer vi bruger til at træffe beslutninger ud fra, er et dashboard som sammenligner performance mellem Google Ads og SEO, hvor din trafik kommer fra, hvor dine konverteringer kommer fra, hvor du står stærkt eller svagt på SEO eller Ads og hvilken af de metoder du står stærkest på. Det giver et solidt grundlag at træffe beslutninger ud fra og få det allerbedste ud af begge veje. Netop at stå stærkt på både de organiske placeringer (SEO) og Google Ads, er afgørende, da det ikke længere nødvendigvis er annoncer eller organiske resultater der kommer først. Vi har skrevet lidt mere om netop dette her.
Søgetermer: Google Ads eller SEO – hvem dominerer?
Kampen om førstepladsen i søgeresultaterne kan være hård, men med vores dashboard kan du nemt identificere, hvilke søgetermer der præsterer bedst i henholdsvis Google Ads og SEO. Har du en søgeord, hvor dine betalte annoncer dominerer, eller nyder du høj organisk rangering på udvalgte søgetermer, der tiltrækker gratis trafik? Uanset udfaldet, giver vi dig de nødvendige indsigter til at finjustere din strategi og maksimere din synlighed. På den måde undgår du at spilde penge på ord, hvor du allerede har en stærk organisk placering, og kan i stedet fokusere Google Ads på søgetermer, hvor der er behov for en ekstra indsats.
Er det Ads eller SEO der skaber konverteringer?
At forstå, hvor dine konverteringer stammer fra, er afgørende for at optimere din marketingstrategi. Vores dashboard giver dig klarhed over, om det er SEO eller Google Ads, der driver flest konverteringer – og hvilke søgetermer der skaber konverteringerne. Via denne indsigt kan man bedre fordele både ressourcer og budget og fokusere på de søgeord samt metode, der giver størst afkast. Det giver ikke mindst også et godt billede af kunderejen og fra hvilken vej dine kunder træffer beslutning.
Konverteringsrater: Hvem præsterer bedst?
Med overblikket har man samtidigt også muligheden for at sammenligne konverteringsraterne fra både SEO og Google Ads direkte. Hvis én kanal viser sig at være mere effektiv, hjælper vi med at optimere den anden. Målet er at sikre, at alle dine marketingkanaler arbejder harmonisk sammen.
Organisk placering og synlighed
SEO er fortsat en vigtig del af enhver digital strategi. Vores dashboard viser dig ikke kun, hvordan dine betalte kampagner klarer sig, men også din organiske placering i søgeresultaterne. Vi hjælper dig med at justere din SEO-strategi, så din virksomhed opnår den bedst mulige synlighed, uden at det koster ekstra i annoncering.
En integreret del af Dynamic Marketing Framework®
Med vores Dynamic Marketing Framework® sikrer vi, at du altid har adgang til de rette data og værktøjer til at træffe informerede beslutninger. Vi evaluerer løbende din performance på tværs af Google Ads og SEO, optimerer indsatsen mellem de to kanaler, og justerer fokus for at sikre, at din strategi udvikler sig i takt med dine mål. Læs mere om vores framework her.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få inspiration til de nyeste digitale trends, praktiske tips til at optimere din online tilstedeværelse, og meget mere. Vi deler værdifuld indsigt, der hjælper dig med at holde dig foran konkurrencen i den digitale verden.
Vil du gerne høre mere om, hvad vi kan gøre for dig og din virksomhed, så tøv ikke med at række ud. Vi byder dig også altid velkommen på vores kontor med en masse gode idéer til, hvordan vi sammen kan løfte din virksomheds marketing.