Kontakt os

Højere placeringer for SEO & flere konverteringer fra Google Ads

Liftup tog kontakt til os med et ønske om at stå stærkere på SEO-fronten. Efter et par måneder overtog vi også arbejdet med Google Ads og kunne på den måde høste frugterne fra de synergier, der er mellem de to kanaler.

Processen for højere placeringer på Google

Liftup kom indledningsvis for at løfte deres SEO-resultater. Vi har internt i huset samlet alt SEO-arbejdet i en model, vi kalder SEO-pyramiden.

Da Liftup kom til os med fokus på SEO, gennemgik vi deres website med vores interne tjekliste, kaldet SEO-framework. Her tjekker vi alt fra det tekniske, indholdsmæssige og linkprofilen.

Vi identificerede hurtigt, at websitets tekniske stadie var kritisk, og vi gik sammen med Liftup i gang med at løse de udfordringer, der kunne forbedre hastigheden og brugervenligheden på både mobil og computer.

Book gratis analyse her
30%

Flere søgeord i top 3

21,4%

Stigning i antal konverteringer

83%

Stigning i konverteringsrate

43%

Stigning i CTR

“MEDIAPOINT har været mere end en leverandør – de har været en værdifuld sparringspartner, som har løftet vores digitale tilstedeværelse med indsigt, engagement og et stærkt fokus pÃ¥ fælles mÃ¥l.”

Jannie Jørgensen, Marketing Manager ved Liftup A/S

Kontinuerligt arbejde med indhold og søgeord

Udover det indledende arbejde på SEO med optimering af hastighed og brugervenlighed, har vi udarbejdet konkrete tekster, hvor de udvalgte søgeord er naturligt integreret.

Vi startede med én side, og har siden udarbejdet tekster til adskillige kategori- og produktsider.

SEO skaber ikke resultater fra den ene dag til den anden. Det handler om at opbygge momentum og over tid se effekten af det kontinuerlige arbejde.

Arbejder datadrevet med SEO & Google Ads synergier

Hos MEDIAPOINT har vi udviklet et værktøj, hvor vi arbejder datadrevet med søgeord på tværs af SEO og Google Ads. Her gennemgår vi vores kvartalsvise check-ins for at vurdere, om vi bør foretage justeringer på specifikke søgeord i SEO og/eller Google Ads.

For Liftup har det betydet, at vi har forøget visse søgeord og ligeledes nedjusteret andre pÃ¥ Google Ads. Samtidig har vi brugt værktøjet til at sætte retningen for SEO-arbejdet, der kan være med til at løfte Google Ads’ performance.

Book møde her

Konsolidering af Google Ads & hævet quality score

Arbejdet med Google Ads har sikret korrekt sporing af konverteringer, så vi optimerer kampagnerne baseret på et retvisende grundlag.

Herefter har vi arbejdet på at hæve antallet af konverteringer og forbedre quality score. Siden vi overtog Google Ads-kontoen, har vi hævet quality score med hele 21%, og vi ser fortsat forbedringer.

Og jo bedre kvalitetsresultat, jo større sandsynlighed er der for at annoncen bliver vist, og samtidig til en billigere pris.

“At sætte ind pÃ¥ bÃ¥de SEO & Google Ads i samspil bør for B2B virksomheder være en no brainer.
Start med det fundamentale i SEO, byg derefter pÃ¥ med Google Ads og høst derefter frugterne fra synergierne mellem de to kanaler.”

Mathias Reberholt, Digital Team Lead & Marketing Specialist ved MEDIAPOINT

Et lille udvalg
af vores arbejde

Vi hjælper både B2B- og B2C-virksomheder med at skabe vækst gennem meningsfulde oplevelser, der engagerer, inspirerer og konverterer. Vi laver mange forskellige opgaver i samarbejde med vores kunder inden for store såvel som små verdener. Fælles for alle er, at kunden er i centrum.
Se flere cases her.

Klar til at skille jer ud i jeres branche?

Vil du gerne høre mere om, hvad vi kan gøre for dig og din virksomhed, så tøv ikke med at række ud. Vi byder dig også altid velkommen på vores kontor med en masse gode idéer til, hvordan vi sammen kan løfte din virksomheds marketing.

"*" indicates required fields