Højere placeringer for SEO & flere konverteringer fra Google Ads

Liftup kom til os med et ønske om at stå stærkere på SEO-fronten. Efter et par måneder overtog vi også Google Ads og kunne på den måde høste frugterne fra de synergier, der er mellem de to kanaler.

Processen for højere placeringer på Google

Liftup kom indledningsvist om at løfte deres SEO-resultater. Vi har internt i huset samlet alt SEO-arbejdet i en model, vi kalder SEO-pyramiden.

Da Liftup kom ind, indledningsvist ift. SEO, kørte vi dem igennem vores interne tjekliste, kaldet vores SEO framework. Her tjekker vi alt fra det tekniske, indholdsmæssige og linkprofilen.

Vi identificerede hurtigt at websitets tekniske stadie var kritisk, og vi gik sammen med Liftup i gang med at håndtere tekniske problemer, der kunne løfte hastigheden og brugervenligheden fra både mobil og computer.

Book gratis analyse her
30%

Flere søgeord i top 3

21,4%

Stigning i antal konverteringer

83%

Stigning i konverteringsrate

43%

Stigning i CTR

“MEDIAPOINT har været mere end en leverandør – de har været en værdifuld sparringspartner, som har løftet vores digitale tilstedeværelse med indsigt, engagement og et stærkt fokus på fælles mål.”

Jannie Jørgensen, Marketing Manager ved Liftup A/S

Kontinuerligt arbejde med indhold og søgeord

Udover det indledende arbejde på SEO med optimering af hastighed og brugervenligheden, så har vi forfattet konkrete tekster, der integrererer de udvalgte, relevante søgeord på en naturlig måde.

Vi startede med én side, og sidenhen har vi udarbejdet tekster til adskillige kategori- og produktsider.

SEO skaber ikke resultater på én dag. Det handler om at få “snebolden” til at rulle, og så kan man over tid se resultatet af sit kontinuerlige arbejde.

Arbejder datadrevet med SEO & Google Ads synergier

Hos MEDIAPOINT har vi udviklet et værktøj, hvor vi arbejder datadrevet med søgeord på tværs af SEO og Google Ads. Her kigger vi på vores kvartal check-ins om vi bør foretage justeringer på specifikke søgeord på SEO og/eller Google Ads.

For Liftup har det betydet at vi ud fra dette har skruet op for visse søgeord og ligeledes slukket for andre på Google Ads. Samtidig har vi brugt værktøjet til at sætte retningen for SEO-arbejde, der kan være med til at løfte Google Ads’ performance.

Book møde her

Konsolidering af Google Ads & hævet quality score

Arbejdet med Google Ads har sikret korrekt sporing af konverteringer, så vi optimerer kampagnerne baseret på et retvisende grundlag.

Herefter har vi arbejdet på at hæve antallet af konverteringer og forbedre quality score. Siden vi overtog Google Ads kontoen har vi hævet quality score med hele 21%, og vi ser en fortsat forbedring her.

Og jo bedre kvalitetsresultat, jo større sandsynlighed har vi for at blive vist, og samtidig til en billigere pris.

“At sætte ind på både SEO & Google Ads i samspil bør for B2B virksomheder være en no brainer.
Start med det fundamentale i SEO, byg derefter på med Google Ads og høst derefter frugterne fra synergierne mellem de to kanaler.”

Mathias Reberholt, Digital Team Lead & Marketing Specialist ved MEDIAPOINT

Et lille udvalg
af vores arbejde

Vi hjælper både B2B- og B2C-virksomheder med at skabe vækst gennem meningsfulde oplevelser, der engagerer, inspirerer og konverterer. Vi laver mange forskellige opgaver i samarbejde med vores kunder inden for store såvel som små verdener. Fælles for alle er, at kunden er i centrum.
Se flere cases her.

Klar til at skille jer ud i jeres branche?

Vil du gerne høre mere om, hvad vi kan gøre for dig og din virksomhed, så tøv ikke med at række ud. Vi byder dig også altid velkommen på vores kontor med en masse gode idéer til, hvordan vi sammen kan løfte din virksomheds marketing.

"*" indicates required fields