• Del
  • linkedin

7 grunde til at SEO og Google Ads forstærker hinanden

SEO og Google Ads supplerer hinanden ved at kombinere øjeblikkelig synlighed med langsigtet vækst. Google Ads sikrer øjeblikkelig trafik og synlighed gennem betalte annoncer. Man springer med andre ord foran køen ved at betale for synligheden. SEO er derimod det “lange spil”, hvor man over tid forbedrer den organiske søgeplacering og webstedets autoritet.

Netop brugen af flere kanaler er en integreret del af vores Dynamic Marketing Framework®. Hovedessensen er at have en blandet tilgang til kanalerne og fokusere indsatsen der, hvor den skaber mest værdi. Ved at optimere brugen af forskellige kanaler sikrer vi, at jeres markedsføringsbudget bruges både effektivt og resultatorienteret.

#1 Det er ikke altid annoncerne vises øverst på søgeresultaterne

Annoncer bliver ikke altid vist øverst længere, da annonceplaceringen er blevet mere dynamisk blandt søgeresultaterne. Google har opdateret definitionerne af topannoncer for at afspejle, hvordan søgeannoncer vises i dag. Topannoncer kan stadig vises over de organiske resultater, men kan også placeres under de organiske resultater for visse søgeforespørgsler.
Det viser, at kvalitet og relevans i både annoncer og på selve hjemmesiden er afgørende, og at de højst betalende ikke nødvendigvis får den bedste placering.
https://support.google.com/google-ads/answer/14660113?hl=en.


#2 Udnyttelse af Google Ads data til SEO indsigter

Data fra Google Ads-kampagner kan være uvurderlige for SEO-strategier. Ved at analysere præstationen af specifikke søgeord i Google Ads kan man identificere og optimere de mest effektive søgeord til organisk søgning, hvilket kan øge både trafik og konverteringsrater.


#3 Forståelse af brugerintention: SEO og Google Ads samarbejde

At forstå brugernes søgeintention er afgørende for succes med både SEO og Google Ads. Ved at tilpasse indholdet til brugernes søgninger kan virksomheder forbedre relevansen af deres annoncer og organiske indhold, hvilket fører til bedre engagement og højere konverteringsrater.

#4 Anvendelse af annonceudvidelser til SEO-strategi

Annonceudvidelser i Google Ads kan give værdifuld indsigt i, hvad der tiltrækker brugere. Denne indsigt kan anvendes til at tilpasse og forbedre SEO-indhold, så det bliver mere relevant og engagerende for målgruppen.


#5 SEO kan reducere CPA i Google Ads

En stærk SEO-tilstedeværelse kan øge webstedets autoritet og dermed forbedre rangeringen af Google Ads, hvilket kan reducere omkostninger per handling (CPA). Dette er en win-win situation, da en lavere CPA giver mulighed for yderligere investeringer i både SEO og betalte kampagner.

#6 Bedre udnyttelse af budgettet

Dyre søgeord eller fraser fra Google Ads kan prioriteres i SEO-indsatsen, mens højt rangerende SEO-ord kan undlades i betalte annoncer. På den måde sikrer man synlighed på begge placeringer og bruger budgettet mest effektivt.

#7 SEO indsatsen kan være med til at forbedre din Quality Score

En vigtig del af SEO-optimering er at tilsikre, at jeres site er hurtigt, velfungerende og ikke mindst korrekt tagget. Hertil kommer indhold, som både er relevant for Google og engagerende for de besøgende. Ved at sikre en optimal oplevelse på jeres site, kan I forbedre den såkaldte Quality Score, og det kan være medvirkende til en lavere klikpris – og dermed styrke budgettet der bruges på Google Ads-kampagner.

Gratis indsigt i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få inspiration til de nyeste digitale trends, praktiske tips til at optimere din online tilstedeværelse, og meget mere. Vi deler værdifuld indsigt, der hjælper dig med at holde dig foran konkurrencen i den digitale verden.

"*" indicates required fields

Seneste nyt fra vores LinkedIn Følg os her

Klar til at skille jer ud i jeres branche?

Vil du gerne høre mere om, hvad vi kan gøre for dig og din virksomhed, så tøv ikke med at række ud. Vi byder dig også altid velkommen på vores kontor med en masse gode idéer til, hvordan vi sammen kan løfte din virksomheds marketing.

"*" indicates required fields